1

ΤΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ

ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Ανακοίνωση

Το Εποπτικό Όργανο του Κώδικα Επαγγελματικής Ηθικής και Κοινωνικής Ευθύνης των δημοσιογράφων-μελών της ΕΣΗΕΑ, το οποίο αποτελείται από τα αιρετά μέλη των Πειθαρχικών Συμβουλίων, συνήλθε την 24η Σεπτεμβρίου 2003 στα γραφεία της ΕΣΗΕΑ.

Το Εποπτικό Όργανο Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το φαινόμενο των διαφημίσεων, από δημοσιογράφους, που παρουσιάζει έξαρση το τελευταίο διάστημα.

Επισημαίνει για μια ακόμη φορά, ότι οι αρχές δεοντολογίας της δημοσιογραφίας ρητά απαγορεύουν τη διαφημιστική χρήση του ονόματος, της φωνής και της εικόνας του δημοσιογράφου, εκτός αν πρόκειται για κοινωφελείς σκοπούς. Οποιαδήποτε αντίθετη πρακτική που προτάσσει το προσωπικό οικονομικό όφελος, είναι απαράδεκτη και καταδικαστέα, διότι πλήττει την αξιοπρέπεια και υποβαθμίζει το επίπεδο του δημοσιογραφικού κλάδου.

Το Εποπτικό Όργανο Δεοντολογίας αποδοκιμάζει έντονα τη συμμετοχή δημοσιογράφων -ιδιαίτερα την περίοδο αυτή- σε διαφημίσεις ιδιωτικών σχολών, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις εύκολα υπόσχονται σε νέους ανθρώπους μεγάλη δημοσιογραφική εξέλιξη, με την εκπαίδευση που τους προσφέρουν.

Είναι αυτονόητο, ότι στο βασικό αυτό ζήτημα τα Πειθαρχικά Όργανα της ΕΣΗΕΑ, θα εξακολουθήσουν να παρακολουθούν τη τήρηση των σχετικών διατάξεων του Καταστατικού και του Κώδικα Αρχών Δεοντολογίας.

Ο πρόεδρος

Μηνάς Παπάζογλου