image_pdfimage_print

Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ

Στις 12 Μαΐου θα ξεκινήσει το σεμινάριο, με θέμα: «Νέες εξελίξεις στα ΜΜΕ και Στρατηγικές Προσέλκυσης Κοινού», μια εβδομάδα αργότερα από τον αρχικό σχεδιασμό, σύμφωνα με τη βούληση πολλών συμμετεχόντων για παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων συμμετοχής  λόγω των εορτών του Πάσχα.

Το σεμινάριο πραγματοποιείται για πρώτη φορά και απευθύνεται σε δημοσιογράφους μέλη Ενώσεων Συντακτών, οι οποίοι εργάζονται σε Μέσα του Δημοσίου και  ευρύτερου δημοσίου τομέα (ΕΡΤ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΓΓΕΕ, Δημοτικούς Ρ/Σ, Γραφεία Τύπου), βάσει της σχετικής ΣΣΕ (2024, αρ.2)).

Οι εισηγήσεις, συνολικής διάρκειας 30 ωρών, θα πραγματοποιούνται υβριδικά, στο κτήριο της ΕΣΗΕΑ αίθουσα «Ιωάννης Κονδυλάκης» (7ος όροφος) και online. Επισημαίνεται, ότι οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Το αναλυτικό πρόγραμμα έχει ως ακολούθως:

Δευτέρα 12/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Τετάρτη 14/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Δευτέρα 19/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Τετάρτη 21/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Πέμπτη 22/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Δευτέρα 26/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Τετάρτη 28/5/2025 10 π.μ.-12 μ.
Δευτέρα 2/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Τετάρτη 4/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Πέμπτη 5/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Δευτέρα 9/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Τετάρτη 11/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Δευτέρα 16/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Τετάρτη 18/6/2025 10 π.μ.-12 μ.
Πέμπτη 19/6/2025 10 π.μ.-12 μ.

Διευκρινίζεται ότι:

  • Δεν υπάρχει κανένα κόστος από πλευράς συμμετεχόντων για την παρακολούθηση του σεμιναρίου.
  • Το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης (ΚΕΔΙΒΙΜ) του ΑΠΘ, μετά το πέρας του σεμιναρίου και σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί εγκαίρως, θα χορηγήσει πιστοποιήσεις παρακολούθησης στους συμμετέχοντες.
  • Το δικαίωμα απουσιών ορίζεται στο 10% των συνολικών ωρών του σεμιναρίου.

Υπενθυμίζεται, ότι ο νέος εκπαιδευτικός κύκλος συνδιοργανώνεται από το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΑ, το Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης. Επιστημονικά υπεύθυνοι είναι ο καθηγητής Δημοσιογραφίας Νίκος Παναγιώτου για το ΚΕΔΙΒΙΜ ΑΠΘ και ο δημοσιογράφος Δρ Ανδρέας Παναγόπουλος για την ΕΣΗΕΑ. Τη συνολική επίβλεψη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων εκ μέρους του Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ έχει η Α’ Αντιπρόεδρος Αριάδνη Αγάτσα.

    Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να αποστείλουν αίτηση συμμετοχής στο seminaria@esiea.gr έως τις 5 Μαΐου. Κάθε αίτηση συμμετοχής (επισυνάπτεται) θα πρέπει να αναφέρει: Ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, αριθμό μητρώου μέλους και Ένωση στην οποία ανήκει, Μέσο εργασίας, κινητό τηλέφωνο και email.

Οι θεματικές ενότητες του σεμιναρίου αναλύονται ως ακολούθως:

1. Νέες Τεχνολογίες και ο Μετασχηματισμός των ΜΜΕ

Η πρώτη ενότητα εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο η τεχνολογία αλλάζει ριζικά το τοπίο των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τις βασικές εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), της Επαυξημένης και Εικονικής Πραγματικότητας (AR/VR), της τεχνολογίας Blockchain και της ανάλυσης Big Data στη δημοσιογραφία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην εφαρμογή αυτών των εργαλείων στην καθημερινή δημοσιογραφική πρακτική και στην κατανόηση της μετάβασης σε μια mobile-first και data-driven δημοσιογραφία.

2.Ψηφιακή Δημοσιογραφία και Διαχείριση Περιεχομένου

Η ενότητα επικεντρώνεται στις πρακτικές της σύγχρονης δημοσιογραφίας μέσω διαδικτύου. Παρουσιάζει εργαλεία και πλατφόρμες CMS, τεχνικές δημιουργίας ελκυστικού περιεχομένου και στρατηγικές βελτιστοποίησης SEO. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να διαχειρίζονται ψηφιακό περιεχόμενο με βάση τις προτιμήσεις του κοινού, να ενσωματώνουν τα social media στη ροή ειδήσεων και να ενισχύουν την προβολή και την απήχηση των δημοσιεύσεών τους.

3.Αφήγηση και Δημιουργία Περιεχομένου

Η τρίτη θεματική εστιάζει στις τεχνικές και τις στρατηγικές αφήγησης, απαραίτητες για τη διατήρηση της προσοχής του κοινού. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στη σύνθεση πολυμεσικού περιεχομένου, που περιλαμβάνει κείμενο, εικόνα, ήχο και βίντεο. Θα αναλυθούν τρόποι συγγραφής ελκυστικών τίτλων και περιλήψεων και θα παρουσιαστούν πρακτικά παραδείγματα πολυμεσικής δημοσιογραφίας. Στόχος είναι η δημιουργία δυναμικών και καθηλωτικών δημοσιογραφικών ιστοριών.

4.Προσέλκυση και Αλληλεπίδραση με το Κοινό

Η ενότητα επικεντρώνεται στις στρατηγικές αλληλεπίδρασης με το κοινό, μέσω της αξιοποίησης των social media, των analytics και της στόχευσης ανά δημογραφική ομάδα. Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να αναλύουν δεδομένα συμπεριφοράς, να προσαρμόζουν το περιεχόμενο στις ανάγκες του κοινού και να ενισχύουν την εμπιστοσύνη του κοινού στο προσωπικό ή συλλογικό δημοσιογραφικό τους brand.

5.Δεοντολογία και Νομικά Ζητήματα στα Ψηφιακά ΜΜΕ

Αυτή η θεματική αναδεικνύει τις ηθικές και νομικές προκλήσεις που προκύπτουν στη νέα ψηφιακή εποχή. Καλύπτει ζητήματα όπως η παραπληροφόρηση και τα fake news, η προστασία των προσωπικών δεδομένων, τα πνευματικά δικαιώματα και η διαφάνεια στον χειρισμό του online περιεχομένου. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ενίσχυση της δεοντολογίας ως πυλώνα αξιοπιστίας.

6.Στρατηγικές Διαχείρισης ΜΜΕ και Ηγεσία

Η τελευταία θεματική επικεντρώνεται στην ενίσχυση των ηγετικών ικανοτήτων και της στρατηγικής σκέψης στον χώρο των ΜΜΕ. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν στη διαχείριση κρίσεων, την ηγεσία ομάδων, τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στον σχεδιασμό με βάση τις τεχνολογικές εξελίξεις. Επιδιώκεται η καλλιέργεια μιας ολιστικής προσέγγισης στη διοίκηση δημοσιογραφικών και επικοινωνιακών οργανισμών.

 

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ